Volkswagen Golf Cup

LN_VWCC_280413_Slovakiaring_DDS8240MU_VWCC_POZNAN_wyscig2_3694

LN_VW_Castrol_Cup_Poznan_051013_DDS8403

_MG_1962

VW Castrol Cup

LN_VWCC_RB_Ring_2013_DDS7187

MU_VWCC_RB_Ring_wyscig2 (64)

PK_VWCC_RACE1_130622-6884

Organizujemy Volkswagen Golf Cup

  • Promocja młodych talentów wyścigowych
  • Bardzo atrakcyjne nagrody – Golf VII i 30 000 euro
  • Identyczne samochody, równa rywalizacja
  • Innowacyjna formuła organizacji
  • Wyścigowe Golfy o mocy 310 KM
  • System Push – to – Pass ubarwia ściganie
  • Wyścigi w 5 krajach Europy
  • Nowoczesna telemetria umożliwia analizę jazdy

Volkswagen Golf Cup (dawniej Volkswagen Castrol Cup) to cykl wyścigów, którego celem jest nie tylko rywalizacja sama w sobie, lecz także promocja młodych talentów wyścigowych. Zawodnicy ścigają się w identycznych, specjalnie przygotowanych Volkswagenach Golfach GTI, co dodatkowo podnosi poziom i konkurencyjność rywalizacji, bowiem kluczowym czynnikiem są umiejętności kierowców, które bezpośrednio decydują o wynikach.

Pierwszą edycję Volkswagen Castrol Cup zorganizowano w sezonach 2005 i 2006, kiedy to zawodnicy ścigali się Golfami V generacji, napędzanymi 2-litrowymi silnikami diesla o mocy 184 KM. Był to pierwszy, po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej, polski wyścigowy projekt o zasięgu międzynarodowym. Eliminacje odbywały się na torach wyścigowych Polski, Czech, Słowacji oraz Niemiec. Sukces inicjatywy Volkswagen Racing Polska wzbudził nawet zainteresowanie w Holandii. W 2006 r. tarnowska firma zbudowała 51 egzemplarzy wyścigowych Golfów TDI przystosowanych do rywalizacji w holenderskim cyklu wyścigów długodystansowych Volkswagen Endurance Cup.

Nowością w polskich pucharach jest sposób przygotowania i serwisowania samochodów wyścigowych. Przez cały sezon pozostają one w gestii firmy Volkswagen Racing Polska, która jest odpowiedzialna za ich budowę oraz dostarczanie na poszczególne wyścigi. Podczas wszystkich rund Volkswagen Golf Cup samochody są serwisowane wyłącznie przez personel Volkswagen Racing Polska.

Specyfikacja wyścigowego Golfa została dopracowana we współpracy z Volkswagen R GmbH oraz Volkswagen Motorsport. W sezonie 2013 samochód wyposażony był w silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy 260 KM. Dodatkowy smak rywalizacji dodaje system Push – to – Pass, którego aktywacja na krótki czas zwiększa moc silnika samochodu o dodatkowe 50 KM. Auta wyposażone są także w telemetrię umożliwiającą odczyt danych z poszczególnych przejazdów, sportowe zawieszenie oraz inne elementy dostosowujące samochody do ekstremalnego ścigania.

Oprócz stałych zawodników w każdym weekendzie wyścigowym startują dodatkowe auta prowadzone przez znane osoby zapraszane przez organizatora. Dzięki temu VIP-y mają okazję sprawdzić się w rywalizacji ze stawką pucharowiczów, dodając wyścigom splendoru i prestiżu.

W sezonie 2014 nagrodą główną dla zwycięzcy pucharu jest Samochód Roku 2013 – nowy Volkswagen Golf 7 a także kwota 30 000 euro. Zdobywca drugiego miejsca otrzyma 20 000 euro, a trzeciego – 10 000 euro. Pieniądze przeznaczone są na dalszy rozwój kariery kierowcy. Zawodnicy nagradzani byli także w każdej z rund. Pierwsza ósemka otrzymuje kwotę 8 000 euro do podziału.

Partnerzy: